středa 2. listopadu 2016

Úvod

Srdečně Vás vítám na mém blogu, kde s Vámi budu sdílet svou vlněnou pouť - vlastní tvorbu, myšlenky, základní tipy a rady a mnoho dalšího.

Bylo mi sedm let, když si maminka koupila kolovrátek a celé naší rodině se změnil život. Z poněkud netradičního koníčku se stala práce na více než plný úvazek. Běh událostí, o kterém Vám třeba někdy povím podrobněji, vyústil ve spolupráci s novozélandskou společností Ashford a z mámy se stal prodejce jejich zboží pro Českou republiku a Slovensko.
Nebudu Vám lhát - upřímně si nepamatuji, v jakém věku jsem se tu kterou techniku naučila. Vím, že jsem začínala s tkaním, tedy, jako dítě jsem jen provlíkala útek předem připravenou osnovou. Následovalo předení a teprve po něm pletení. Plstění a háčkování přišlo časem, v konkurenci předchozích řemesel u mě ale úplně nezabodovala ani jedna z těchto technik. O to víc je alespoň obdivuji u těch zručnějších z nás :-) Co však zabodovalo na plné čáře, a v pomyslném žebříčku oblíbených činností se dostalo na krásné druhé místo hned za předení, je barvení vlny a dalších přírodních vláken. Miluji tu alchymii, hru s barvami, jejich kombinacemi. To čekání, jestli výsledek bude odpovídat představám.
K ručnímu zpracování vlny jsem si vytvořila velmi silné pouto a následování šlépějí mých rodičů bylo jen logickým vyústěním mé životní cesty. Momentálně pracujeme s mámou společně, i když kurzy předení a tkaní vedu už jenom já :-)
Teď možná přemýšlíte, proč má tenhle blog vlastní adresu, místo, aby byl, pravděpodobně logicky, umístěn na naše firemní stránky. Důvod je prostý. Přes všechny tipy, rady, odbornější informace a doporučení, která si tu časem budete moci přečíst, jde primárně o mou vlastní tvorbu a myšlenky.
Ručnímu zpracování vlny se věnuji přes 15 let. Odvažuji se tvrdit, že na profesionální úrovni. Ale přistupuji k těmto překrásným řemeslům s úctou a pokorou, kterou bezesporu zasluhují. Neustále se vzdělávám, objevuji a zjišťuji, pídím se po informacích a nespokojím se s málem. A čím víc toho vím, tím víc jsem si vědoma toho, jak málo to vlastně je. Ale mám na to celý život :-) Připojte se ke mně na této krásné pouti, pojďte se mnou odvíjet Příběh vlny.
Ráda bych tento příspěvek zakončila loňským (ovšem rozhodně stále aktuálním) mottem FOKu z úst šéfdirigenta Pietari Inkinena, jehož slova mi velmi často zní v hlavě: "Stále je co objevovat!"

Daniela

16 komentářů:

  1. Dančo jsem moc ráda, že ses do blogu pustila. Těším se na nové objevování a děkuju Ti :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Silvo, díky! Sama jsem zvědavá, jakým směrem se to vlastně bude časem ubírat :-)

      Vymazat
  2. Moc zdravím, přeji hodně úspěchů a teším se na příspěvky! Mám podobné postižení :-))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Terezko, děkuji :-) Jo, je to nemoc... Ale krásná :-D A užitečná ;-) <3

      Vymazat
  3. Danielo, držím palce, těším se na počtení i obrázky všeho vlněného a doufám, že i třeba na vlněné diskuze.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Vlaďko. Snad se naučím fotit.. :-)) Na diskuze tu prostor bude určitě! Nebo teda v to taky doufám - jestli to někdo bude číst O:-) ;-)

      Vymazat
  4. Danko zdravím a těším se na tvoje psaní. Já sama na psaní nejsem, ale hrozně ráda čtu nejen knížky :-), takže každého, kdo něco takového dokáže, obdivuju...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jiřino, děkuju. Taky čtu moc ráda. Ovšem jestli tohle dokážu, je zatím ve hvězdách :-) Doufám... ;-)

      Vymazat
  5. Danielo, fandím ti. Těším se na tvé nové příspěvky a zkušenosti.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky, Ivo. Snad ty moje elaboráty budou aspoň trochu čtivé :-)) Zatím nedám dopustit na skutečná živá setkání a osobní přístup, ale chápu, že ne každý má tu možnost přijet za námi do prodejny...

      Vymazat
  6. Pridavam se a tesim se na dalsi prispevky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, Ello. Doufám, že Tě budou bavit a třeba v nich objevíš i nějaký přínos ;-)

      Vymazat
  7. Dani, jsem plna očekávání a už se nemůžu dočkat dalších článků. Zkušeností, ať už dobrých nebo špatných a rad jen dobrých :-) není nikdy dost

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, Dano :-) Nového článku už se dočkáš brzy, jen to vyladit... Špatné rady by mi svědomí nedovolilo, za to ty špatné zkušenosti... :-))

      Vymazat
  8. Dani, držím palce a těším se na tvoje "elaboráty" ;-) . Myslím,že ač mladá, máš co sdělovat ;-) .
    Eva ovečka

    OdpovědětVymazat
  9. Evičko, děkuju ;-) Zrovna s Tebou tu pod těma elaborátama budu vést ještě delší diskuse, co? :-P :-)) <3

    OdpovědětVymazat

Přečetli jste si článek? Napište mi Váš názor, připomínku, nebo třeba tip, o čem byste si chtěli přečíst příště...